AKSA Bursagaz'da Direnişimiz Sürüyor!

KAZANCI Holding grup şirketlerinden Aksa Doğal Gaz Dağıtım A.Ş.’ye bağlı Bursagaz bünyesinde çalışan enerji işçileri, anayasal haklarını kullanarak sendikal tercihlerini sendikamız DİSK/Enerji-Sen’den yana yapmış ve büyük bir kararlılıkla örgütlenmiştir. İşçilerin iradesiyle yasal baraj olan %50+1 çoğunluk eşiği fazlasıyla aşılmış, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı da yaptığı yetki tespitiyle Bursagaz’da resmi toplu iş sözleşmesi yapma yetkisinin DİSK/Enerji-Sen’de olduğunu onaylayarak yetki belgesini resmi olarak sendikamıza tebliğ etmiştir.

İşveren ve Sarı Sendika İşbirliği Hukuku Çiğniyor!

Ancak Çalışma Bakanlığı’nın resmi kararını, yasaları ve hukuku çiğnemeyi alışkanlık haline getiren Aksa Doğalgaz ve Bursagaz yönetimi, işçilerin %50+1 ile ortaya koyduğu net iradeyi ve yetkili sendika DİSK/Enerji-Sen’i muhatap almayı reddetmiştir. İşçinin sesini kısmak isteyen işveren, sarı sendika TES-İŞ ile kirli bir işbirliğine girişerek DİSK/Enerji-Sen’in Toplu İş Sözleşmesi (TİS) yapma yetkisine karşı hukuki bir itiraz süreci başlatmıştır.

Bu itiraz oyunuyla da yetinmeyen işveren ve sarı sendika ortaklığı, enerji işçilerinin sendikamız DİSK/Enerji-Sen’den istifa etmesi ve kendilerinin işaret ettiği sarı sendika TES-İŞ’e geçmesi için sahada çok ağır bir mobbing, baskı ve tehdit süreci başlatmıştır.

İşten Çıkarmalar, Sürgünler ve Taşeron Oyunları

İşçi kıyımına doymayan işveren, anayasal suç işlemeye devam ederek işçilerin taşeron firmalara aktarılmasını sürdürmektedir. Ayrıca, işçilerin sendikamız öncülüğünde demokratik haklarını kullanarak gerçekleştirdikleri barışçıl basın açıklamalarını sindiremeyen Bursagaz yönetimi, açıklamalara katılan işçiler hakkında disiplin soruşturmaları başlatarak yeni bir gözdağı ve baskı süreci yaratmaya çalışmaktadır.

Sorumluluktan Kaçamayacaksınız: Bursagaz İşçisi Hakkını Alana Kadar Alanlarda!

Tüm bu sürgün, işten çıkarma, taşeron oyunu, soruşturma ve TES-İŞ dayatmasına karşı Bursagaz işçileri direnişlerini ilk günkü kararlılıkla sürdürmektedir. Aksa Doğalgaz ve Bursagaz yönetimi yasalara uymak, işçinin sandıkta ve sahada ortaya koyduğu net karara saygı duymak zorundadır!

Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz gibi “benim sorunum değildir” diyerek işçiye sırtını dönen mülki idarecilere ve arkasına bakmadan kaçacak delik arayan tehditçi yöneticilere bir kez daha ilan ediyoruz: Bizim çocuklarımız açken, evlerimize o ateşi siz düşürmüşken, hakkını arayan işçileri yoksullukla terbiye etmeye çalışırken hiçbiriniz sıcak koltuklarınızda rahat oturamayacaksınız ! Enerji işçileri, haklarını alana kadar meşru ve fiili tüm eylemlerle alanlarda olmaya devam edecektir.

10 Haziran Çarşamba günü Bursagaz önünde gerçekleştirdikleri basın açıklamasının ardından Bursagaz işçileri, sendikaları DİSK/Enerji-Sen öncülüğünde uğradıkları haksızlıkları dile getirdiler ve mücadele programlarını, hakları için sonuna kadar mücadele edeceklerini kamuoyuna açıkladılar.

Bursagaz’da çalışan enerji işçileri sendikaları DİSK/Enerji-Sen ile birlikte işten çıkarılan işçilerin geri alınması, hukuksuz itirazların geri çekilmesi ve toplu iş sözleşmesi masasına oturulması için mücadelelerini sürdürüyor.

Scroll to Top